Perfect Pinnacles

Vanochtend vroeg regent het hard, maar als we opstaan is het opgeklaard. Na het ontbijt drinken we koffie buiten, komt een andere toerist een tas met eten aanbieden. Het is hun laatste dag en ze vinden het zonde om weg te gooien. Tomaten, chutney, slasaus. Geinig. We gaan naar Nambung National Park, 16 km verderop, bekend van de Pinnacles Desert. Eerst bekijken we het discovery centre en blijkt dit gebied ook al eens in de VOC tijd bezocht te zijn door Nederlanders, die dachten dat dit ruines waren. We lopen de uitgezette wandelroute, over het gele zand tussen de zandstenen pilaren, soms metershoog. Het is niet zeker hoe deze gevormd zijn en het ziet eruit als een maanlandschap. Na de wandeling doen we de drive erdoorheen. Ook weer schitterend, geel zand, blauwe lucht en witte wolken.

We rijden langs een aantal uitzichtpunten over zee en lunchen bij een meer met stromatolites (die hadden we al eens eerder gezien). We wilden ook nog een toertje bij de kreeftenfabriek doen, maar het seizoen is nog niet begonnen, dus was er niks te zien. Vroeg in de middag zijn we bij de camping, waar we in de zon lekker lezen en relaxen. Andere kampeerders komen aan en vooral het opzetten van de vouwwagens is leuk om naar te kijken. Wel een uur wordt er uitgepakt en met haringen gerommeld. Wij parkeren de bus en klaar zijn we, ideaal. ’s Avonds gaan we opnieuw naar de Pinnacles. Het licht is prachtig, dus rijden we de drive nog een keer. Halverwege parkeren we bij een heuvel. We kunnen de zee zien en de zon zakt al aardig. Gerhard bakt een maaltje en we zetten de klapstoelen buiten. Heerlijk gegeten in de woestijn met prachtig uitzicht, terwijl de zon onder gaat. Geweldig. Op de terugweg springen er nog 3 kangaroos voorbij. Nu loungen we in de bus. Morgen naar Perth; de stad zal wel wennen zijn na al die kleine plaatsjes.