Olympic NP: bergen en strand

Laat in de ochtend vertrekken we, na internetten en ontbijt aan een soort gezamelijke keukentafel in het hotel. We bezoeken het visitor center van Olympic National Park en bekijken weer eens een film. Dan rijden we naar Hurricane Ridge; we klimmen behoorlijk en rijden door dikke wolken en zien dus vrijwel niets. Opeens zijn we boven de wolken en is het prachtig weer. We doen eerst een korte hike de berg op; veel bloemen in de bergweide, besneeuwde toppen en zelfs nog een beetje sneeuw op de paden. Daarna lunch aan een picknicktafel, kijkend naar de bergketen en onderaan een heuvel een hertje, dat ligt te zonnen.

Rond een uur of 2 vertrekken we, weer door de wolken en rijden we naar het westen. Daar klaart het op. Onderweg grote meren en veel trucks met boomstammen. In Forks ingecheckt in een motel en even op de kamer gehangen, terwijl we een wasje draaien. ’s Avonds in de kamer gegeten, want de voorraad moet op. Vanmiddag hadden we de blikopener gemold, dus gaan we de laatste blikjes met de multitool te lijf. Na het eten naar First Beach gereden. Weer veel drijfhout; enorme bomen zijn met wortel en al aangespoeld. Voor de kust ligt een aantal eilandjes. Mooie zonsondergang; er kwam nog een zeehond voorbij gezwommen. Morgen vroeger op, want we willen een behoorlijk stuk rijden.