Santiago de Chile

We waren vroeg op, dus na het ontbijt met de taxi naar de busterminal. Daar waren we 1,5 uur te vroeg. We konden de buskaartjes ruilen voor een eerdere bus, dus om 10.00 uur waren we onderweg naar Santiago, om daar na 1,5 uur aan te komen. Dit is een enorme stad, dat zagen we al aan de busterminal, zo ontzettend veel loketten van busmaatschappijen. We hebben direct kaartjes gekocht voor morgen naar La Serena. We hebben de afgelopen dagen zoveel steden gezien, dat we Santiago in een flitsbezoek doen.

Met de taxi naar het hotel en na inchecken geluncht in de buurt van het hotel. Santiago is erg modern en behoorlijk amerikaans georiënteerd, er zitten hier veel amerikaanse ketens (ook die wij in Nederland niet hebben) en de porties zijn ook amerikaans groot. Gelukkig hadden we salade besteld; ieder een gezinsportie weggewerkt. We eten weinig groente hier, dus het was wel prima.

We zaten nog niet aan onze busuren voor vandaag, dus hebben we een lekker toeristische hop on/hop off bus genomen om de stad te bekijken. Na ruim 1,5 uur uitgestapt en via wat belangrijke pleinen naar de wijk Bellavista gelopen, met een straat voor terrasjes, dus even een drankje genomen. Vanuit deze wijk gaat de funiculair de berg op naar een uitzichtpunt bij een groot Mariabeeld, waar kerkmuziek uit de speakers komt. Mooie plek met geweldig uitzicht, hoewel je niet heel ver kunt kijken vanwege de smog. Wandeling de berg af gemaakt en boodschappen gedaan. We hebben in het hotel (met eigen keuken en zithoek) gegeten. Vanavond beetje buizen, want internet is hier nogal traag. Morgen weer een uur of 7 met de bus.