Puerto Madryn

Zo zeg, zo lang hebben we nog nooit in de bus gezeten. Gisteren gingen we met een half uurtje vertraging weg. Net buiten de stad was een controlepost, zo zijn er wel meer, maar deze keer duurde het heel lang. Alle nummers en namen van legitimatiebewijzen werden genoteerd. De bus is een dubbeldekker, wij zitten beneden, in het cama (=bed) gedeelte. De stoelen zijn hier breder, van leer en maar 3 op een rij (1 apart en 2 naast elkaar). We kregen van de steward meteen al koffie met koekjes. Onderweg nog een aantal stops gemaakt. We dachten nog, die maaltijd zal er wel niet meer in zitten, maar om 11 uur ’s avonds kregen we toch nog een diner. Voor die tijd 2 films gekeken en na het eten stoel plat. Je ligt niet horizontaal, maar al met al behoorlijk plat met je benen op een steun. Pas tegen 7 uur werden we wakker, dus we hadden behoorlijk geslapen. ’s Morgens weer ontbijt (zoete koekjes) en nog wat zitten doezelen. Met een uur vertraging waren we in Puerto Madryn. Prima manier van reizen, we zijn niet eens heel brak. Wel een tip: zorg dat je zo min mogelijk hoeft te plassen (bleh).

In Puerto Madryn is het opeens 28 graden, da’s even wennen. Ingecheckt in ons hostel. Eerste behoefte: douchen en tanden poetsen, want na zo’n busrit voel je je vies. Daarna naar de boulevard gelopen en een late lunch gegeten in een strandtentje. Naar het uitzichtpunt gewandeld en het Ecocentro bekeken, een museum over de natuur en de dieren van dit gebied. Mooi torentje met relaxte banken in het Ecocentro met uitzicht over zee. Daarna boodschappen gedaan en in ons hostel broodjes gegeten. Nu in de huiskamer beetje computeren (internet goes in and out).