De reis deel 1

Op zondag 25 februari was het zover: klaar voor de reis. Na een bakkie koffie met pa en ma van de Krol (in een plastic bekertje, want we wassen niet meer af) op naar Schiphol. Het toestel bleek al aardig vol te zitten, want we hadden niet eens plaatsen naast elkaar.
Eenmaal in het vliegtuig konden we van plaats ruilen. We hadden een prima vlucht...

Lees meer: De reis deel 1

De reis deel 2

Na zo'n 11 uur vliegen kwamen we aan in Tokyo, 10.00 uur 's ochtends (maandag 26 februari). We waren behoorlijk gaar, want we hadden niet zoveel geslapen (omdat we al die films moesten zien...). Daarom kwam er niet zoveel terecht van het plan Narita te gaan bekijken. We zijn dus op de airport gebleven. Daar hebben we een dayroom gehuurd voor 3...

Lees meer: De reis deel 2

New Zealand here we are!

Om 10.30 uur (dinsdag 27 februari) waren we op New Zeelandse bodem. Moe .... niet normaal. Na het ophalen van de koffers en de douane hebben we direct een taxi gepakt naar Christchurch. Zit je daar met je jetleg hoofd, wil de taxichauffeur (Sonny uit Samos) honderuit praten over zijn familie, zijn baantjes en Christchurch. En wij vanaf de...

Lees meer: New Zealand here we are!

Banks Peninsula

Na een lange nacht slapen waren we al vroeg op. Na het ontbijt zijn we met de taxi terug naar het vliegveld gegaan om daar onze auto op te halen. Tip van de taxichauffeur over links rijden: just follow the others... Bij Apollo de auto gehaald (duidelijk een car-rental van nederlandse touroperators, want er stonden alleen nederlanders). Het is een...

Lees meer: Banks Peninsula

Lake Tekapo

Hoera, Gerhard is jarig (39 jaar). Vanmorgen ontbeten bij een tentje in Methven. Pancakes met bacon en syrop, dus daar konden we zo'n beetje de hele dag op teren. Het weer is prachtig: helder en zonnig (we schatten een graad of 20/22). Op goed geluk naar Rakaia gorge gereden, om te kijken of we daar een Jetboat tochtje konden maken. Na wat vragen...