Australië 2008 - 2009

ger-fsUitgeslapen en om 10.00 uur uitgecheckt uit het hotel. Bij een klein tentje ontbeten en daarna de Royal Flying Doctor Service bezocht. Interessant klein museumpje met een zeer enthousiaste mevrouw. Gerhard heeft nog even de simulator gevlogen. Vervolgens een uurtje rondgekeken bij het Alice Springs Telegraph Station; hier staan gebouwen van de oorspronkelijke nederzetting van midden jaren 50 van de 19e eeuw. Veel informatie en foto's. Om 13.30 uur hebben we de auto ingeleverd en zijn we met de taxi naar het vliegveld cairnsgegaan. Ontzettend rustig daar; naast onze vlucht was er vandaag nog 1 andere vlucht. Met 2 uur vliegen waren we in Cairns, waar de klok weer een half uur vooruit moest. Enorm heet en klam weer hier; het is hier regenseizoen en dat voel je aan de lucht. Het is bewolkt, maar wel droog. Binnen het uur hadden we de koffers en de huurauto en waren we ingecheckt in een hotel. Langs de Esplanade gelopen, een boulevard-achtige straat langs de kust met terrasjes en daar een hapje gegeten. Ze zijn hier duidelijk ingesteld op toeristen. Het voelt alsof we aan een nieuwe vakantie beginnen. Het is hier al vroeger donker, dus we hebben nog niet zo veel van de stad en de zee kunnen zien. Dat doen we morgen.