Australië 2008 - 2009

opkameelDe wekker ging om 4.00 uur (het is echt afzien op vakantie ...), want we moesten ons vroeg melden voor een camelride bij zonsopgang. Het is al aardig druk 's morgens en de verschillende bussen rijden af en aan om mensen op te halen voor diverse toertjes. Zo ook voor de kamelen (nou ja, ze hebben 1 bult). Na wat instructie, iedereen een helm op en gaan zitten. Je moet overdreven achterover leunen, want hij gaat zodra je allebei zit direct staan en dat olgaskameelgebeurt met de achterpoten eerst. Met 7 camels aan elkaar verbonden op pad terwijl de kamelendrijver naast de eerste kameel liep. Het is een enorm gehobbel, maar prachtig stil en nog een beetje fris zo op de vroege ochtend. We konden weer zowel Uluru als de Olgas zien in de verte, terwijl degerkameel zon opkwam. Na afloop warm bierbrood met jam en koffie als ontbijt. Al met al waren we om 7.30 uur weer terug. Was erg leuk. Omdat we toch op waren zijn we direct naar Uluru gegaan voor de base walk; een wandeling van 10 km rond de rots. Het is helder vandaag, dus werd het al snel warm. Mooie uitzichten en soms moeilijk te bevatten, zo groot is dat ding. Er zijn plaatsen die je niet mag fotograferen, omdat deze voor de aboriginals heilig zijn. Staat allemaal keurig aangegeven. Na 3 uur waren we rond en hebben we wat gedronken bij het visitor centre. Daarna terug naar het resort. basewalkEven boodschappen gedaan voor morgen (het resort heeft 5 hotels met elk meerdere restaurants en bars, een camping en een shopping centre). Wij hadden er al een aardige dag op zitten, dus na een snelle lunch op het overdekte terras zijn we een paar uurtjes gaan slapen. Met buiten 36 graden is het midden op de dag binnen in de airco lekkerder. ulurusunsetIn de vroege avond terug naar Uluru voor de sunset. Hele happening, want er staan erg veel mensen. Het was inmiddels bewolkt, dus je denkt dat het niks wordt. Maar op een gegeven moment komt de zon onder de wolken door en wordt Uluru prachtig aangelicht. Juist door de bewolking kleurt de hemel oranje, roze en rood. Ook nog een regenboog erbij, helemaal goed. Ter afsluiting even buiten bij een café gegeten. Vandaag is het oudjaarsavond, maar daar merken we hier niet veel van; geen vuurwerk, sunsetgeen feesten. Wij gaan voor 12 uur slapen, omdat de wekker morgen weer megavroeg gaat. Want wij starten het nieuwe jaar weer met een zonsopgang.